11 Mart 2013 Pazartesi

"HRANT DİNK'İ DEVLET ÖLDÜRDÜ" DEDİ 301'DEN SORUŞTURMA BAŞLATILDI


Yazar Temel Demirer, Ankara 2. Asliye Ceza Mahkemesi’nde "Türkiye Cumhuriyeti Devletini aşağılamak" ve "halkı kin ve düşmanlığa tahrik veya aşağılama" suçlarından yargılandığı davanın son duruşmasında, "Ermeni soykırımı vardır. Hrant’ın katili devlettir" dediğini ifade etmiş ve halen aynı görüşte olduğunu açıklamıştı. Dava ise "3. Yargı Paketi" kapsamında ertelenmişti. Ancak Demirer, 19 Şubat günü kararın açıklanmasının ardından adliye önünde yaptığı basın açıklamasında, "Ben üç yıl süresince ’Türkiye’de Ermeni soykırımı vardır’ demezsem, ben üç yıl süresince Türkiye’de ’devlet katildir” demezsem beraat edecekmişim. Hemen şimdi davadan beş dakika sonra, üç yıl beklemeden ’Hrant Dink’in katili devlettir’ diyorum" dedi.

JET HIZIYLA SORUŞTURMA
Bu açıklama üzerine Ankara Emniyet Müdürlüğü bir tutanak hazırladı ve Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na gönderdi. Tutanakta, Demirer’in yaptığı açıklamada TCK'nın 301. maddesinde yer alan  "Türkiye Cumhuriyeti Devletini aşağılamak" suçu işlediği iddia edildi. Savcılık gönderilen tutanak üzerine Demirer hakkında yeniden soruşturma başlattı.

"HRANT'IN KATİLİ DEVLETTİR"
Söz konusu tutanakta şu ifadelere yer verildi:
"Ben üç yıl süresince 'Türkiye’de Ermeni soykırımı vardır' demezsem, ben üç yıl süresince Türkiye’de 'devlet katildir' demezsem beraat edecekmişim. Hemen şimdi davadan beş dakika sonra, üç yıl beklemeden 'Hrant Dink’in katili devlettir' diyorum. Ayrıca 'Bu ülkede Ermeni soykırımı olmuştur' diyorum. Eğer adliye, eğer kolluk güçleri, eğer davamı erteleyen adaletsizlik bakanlığı bana dava açmazsa, suç işlemiş olacaktır. Ben burada kimseyi suça falan davet etmiyorum. Benim söylediğim şey şu, bu ülkede fikirlere pranga vurulamaz. Özgür düşünce benim İsmail Beşikçi’den, özgür düşünce benim Fikret Başkaya’dan, özgür düşünce benim Baskın Oran’dan öğrendiğim üzere dik durmaktır. Bu ülkede Ermeni soykırımı olmuştur. Hrant’ın katili devlettir. Bunlar benim düşüncelerimdir. Hadi gücünüz yetiyorsa bir kez daha yargılayın beni."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder