6 Ağustos 2013 Salı

GEZİ YARGILAMALARININ SKANDALLARI BİTMİYOR - BURCU KOÇLU YÜZDE 52 ENGELLİ RAPORUNA RAĞMEN TUTUKLU

Türkiye genelinde Gezi eylemleri nedeniyle en çok tutuklama yapılan şehir İzmir oldu. İzmir'de eylemlere katıldıkları iddiasıyla bir çok kişi "örgüt üyesi olmak" ve "örgüte yardım etmek" suçlamasıyla tutuklandı. Aylık tutukluluk incelemelerinde tahliye taleplerinin büyük bölümü reddedildi.

Tahliye talebi reddedilenler arasında 5 Temmuz'da tutuklanarak Şakran Cezaevi'ne gönderilen, "Myasthenıa Gravıs" denilen ağır kas zaafı hastası 25 yaşındaki Burcu Koçlu da yer aldı. Koçlu'nun avukatı Serdar Gültekin, genç kızın hastalığı nedeniyle uzun mesafe yürüyemediğini, çoğu zaman kaslarının kenetlendiğini ve kımıldayamadığını, stres ve gergin ortamların hastalığını tetiklediğini belirtti. Koçlu'nun yüzde 52 özürlü raporu olmasına rağmen tahliye edilmediğini belirten Gültekin, "Savcılık ve hakimlik sorgusunda raporu sunduk. Hatta hakimlik sorgusunda hakim 'Rahatsızsınız sanırım. İsterseniz oturun sorgunuza öyle devam edelim' demesine rağmen tutuklamakta sakınca görmedi" dedi.

"CEZAEVİ KOŞULLARINDA YAŞAMASI ÇOK ZOR"
VATAN'a konuşan Koçlu'nun annesi Fatma Koçlu da kızının sağlığı için çok endişeli. 2007 yılında ameliyat olan kızının göğüs kafesinin açıldığını bu nedenle göğüsüne alacağı en ufak darbede bile ölüm riskinin bulunduğunu belirten anne Koçlu şunları söyledi:
"Kızım günlük kortizon kullanmak zorunda. Hastalığından kaynaklı depresyon ve kriz nöbetleri geçiriyor. Çok fazla kapalı yerlerde kalamıyor. Evde bile 'Nefes alamıyorum' deyip balkona çıkardı hemen. Sabah akşam mutlaka yanında oluyoruz. Çünkü krizi başladığı anda hastaneye götürülmesi gerekiyor. Tuzsuz yemekler yemeli yoksa vücudu hemen şişmeye başlıyor. İlk hafta yemek konusunda çok sıkıntı yaşadık. Ben cezaevi müdürüne not bile gönderdim. Sonra yemekler bir nebzede olsun düzeldi ama yeterli değil. Bu koşullarda yaşaması çok zor. Hastalığı günden güne ilerliyor.

"BURASI ÇOK GRİ ANNE..."
En son geçen hafta pazartesi günü görüştüm. Bana 'Burası çok gri anne. Bana iki tane renkli ve çiçekli tülbent getir' dedi.  Çok şaşırdım. Çünkü Burcu normalde renkli şeyler pek giymez. Psikolojisi gerçekten çok etkilenmiş. Benim kızım eline silah almadı. Sopayla palayla kimseyi kovalamadı. Kimsenin gözünü çıkarmadı. Sadece haklarını savunmak için sokağa çıktı. Ama kızım tutuklandı. Bende sokaktaydım. O zaman beni de tutuklasınlar. Hani herkesin Başbakanıydı?. Demek ki bizim değilmiş. Yok sayıyorlar bizi. Ama yok sayılmakla yok olmuyoruz. Herkes için adalet istiyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder