22 Haziran 2013 Cumartesi

TUTANAKLARDAKİ POLİS ŞİDDETİ: SİLAHINI DOĞRULTTU VE...

İstanbul’da Gezi Parkı eylemlerine destek vermek için Ankara’da yapılan protestolar sırasında kiminin Güvenpark’ta çekirdek çitlerken kiminin ise biber gazı nedeniyle sığında kadın kuaföründe gözaltına alındığı ortaya çıktı.Kimin "eylemlere katılmadım" kiminin ise "eylemlere katıldım. Demokratik hakkımı kullandım" dediği ifadelerde tek ortak nokta ise “polis şiddeti.”

POLİS SİLAHLA KOVALADI
Gözaltına alındıkları sırada darp edildiklerini iddia eden şüphelilerden bazılarının ifadeleri şöyle:
- Ö.Ç.:"Kızılay’da polis müdahalesi olduğu sırada bir grup Karanfil Sokak’a kaçmaya başladı. Bende oraya doğru koştum. Polis kıskacında kaldık. Yoğun gaz ve polisin tekmeleme ve coplaması neticesinde baygınlık geçirmiş olacağım ki yere düştüm. Tanımadım kişiler beni yerden kaldırdı. Daha sonra eve gitmek üzere Kurtulu’a doğru yürüdüm. Akabinde sivil kıyafetli üç kişi üzerimize doğru geldi. Bu şahıslardan birinin elinde silah vardı. Önümüzü kestiler. Etrafta bulunan polis aracından inen resmi kıyafetli kişiler beni gözaltına aldı."
- R.A.:"Kolaj’de yapılan eyleme katıldım. Ancak Kolej polis müdahalesiyle dağıtıldı. Ben de kaçtım. Polis olduğunu düşündüğüm kişiler peşimizden koşmaya başladı. Benim önümü bir araba direksiyon kırarak kesti. Arabadan iki sivil kıyafetli kişi indi.  Sivil kişilerden biri yere yatmamı istedi ve silahın kabzasıyla başıma vurdu. Yere düştüm. Diğer sivil memurlar da beni yerdeyken dövmeye başladı. Yaklaşık 10 dakika sopa yedim. Daha sonra gözaltına alındım."

“SENİ ÖLDÜREYİM Mİ?”
- A.Ç.: "Dışarıda olaylar olduğu için bir kafeye sığındım. Kafede otururken biber gazı atılınca eylemciler kafeye sığındı. Polisler kafeye girdi. Kasklı polislerden biri benim saçımdan tutarak, beni götürmeye çalıştı. Başka bir polis de copla kalçama doğru vurmaya başladı. Bir başka polis kasıklarıma tekme attı. Başka bir polis tabancasını benim kafama dayadı ve seni öldüreyim mi dedi. Saçımdan tutan polis ona yapma diyerek oradan uzaklaştırdı. Daha sonra gözaltına alındım. Emniyete ait spor salonuna götürdüler. Herhangi bir eyleme katılmadım. Mala zarar vermedim."
H.B: Arkadaşımla birlikte simitçiye çay içmeye gittik. Polisin birine yumruklarla vurduğunu görünce olay yerine gittim. Polise "İşinizi yapabilirsiniz ama dövmeye hakkınız yok" diyerek engel olmaya çalıştım. Onlarda beni gözaltına aldı. Gözaltına alırken saçımı çektiler ve hırpaladılar. Güvenpark girişindeki bariyerlere beni vurarak darp ettiler. 

HAKİMİN SINAV HASSASİYETİ
Öte yandan Gezi Parkı protestoları sırasında Kızılay'da gözaltına alınan ve savcılık tarafından, "2911 sayılı Yasa'ya muhalefet, görevli memura görevini yaptırmamak için direnmek, kamu malına zarar vermek" suçlarından tutuklanmaları istemiyle 2 Haziran’da mahkemeye sevk eden 12 kişi mahkemece serbest bırakıldı. Mahkemenin verdiği kararda ilginç bir ayrıntı ortaya çıktı.
Şüphelilerin büyük çoğunluğunun üniversite öğrencisi olduklarını ve finalleri olduğunu söyledikleri kaydedilen kararda, "tutuklama nedenlerinin oluşmadığı, tutuklamanın orantısız bir uygulama ile şüphelilerin mağduriyetlerine yol açması hususları gözetilerek derhal serbest bırakılmaları"na hükmedildi.

EYLEM KIYAFETLERİ SORULMUŞ
"Başbakanlık, Bakanlıklar ve TBMM'nin işgal edilmesine çalışıldığı" iddiasıyla özel yetkili savcılığın başlattığı soruşturma kapsamında gözaltına alınan kişilere, TEM'deki sorguları sırasında "Eylem sırasında şu anda üzerinizde bulunan kıyafetler mi vardı?" diye sorulması, avukatlar tarafından "önce gözaltına alıp sonra mı teşhis ediyorlar" şeklinde yorumlandı.
(Çınar ÖZER)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder