28 Haziran 2013 Cuma

POL-DER ESKİ BAŞKANI DA ETHEM İÇİN "DURDU"

Ankaralılar günlerdir Sarısülük'ün vurulduğu yer olan Güvenpark'ta adalet nöbeti tutuyor. Orayı adeta bir anıt mezar haline çeviren, mumlar yakan, yerleri çiçeklerle donatan vatandaşlar sabah akşam demeden bekliyor. Dün ise 1980 döneminde sol tandanslı ve "halkın polisi" olarak bilinen, 12 Eylül 1980 askeri darbesinin ardından 1982 yılında kadroları dağıtılarak tasfiye edilen POL-DER (Polisler Derneği) eski başkanı Sıktı Öner, Sarısülük'ün vurulduğu yerde "durma" eylemi yaptı. 75 yaşında olan Öner, hastalığı nedeniyle ayakta durmakta zorlansa da elinde tuttuğu "Güzelim yurdumuzda halkın polisi POL-DER vardı" yazılı pankartı bir dakika bile elinden bırakmadı.

"HALKIN POLİSİ OLUN İKTİDARIN DEĞİL"
Öner şunları söyledi:
"Bu eylemimin nedeni, polisin siyasal iktidarın değil, halkın polisi olduğunu anlatmaya çalışmaktır. Halkına işkence yapan, zulmeden polis değil, halkını koruyan arkasında duran polis istemektir. Biz Pol-Der'i, siyasal iktidarların değil, halkın polisleri olacağımızı söyleyerek kurduk. Bugün halkı susturmak, korkutmak, baskı altında tutmaya çalışıyorlar. Çok kötü şeyler oluyor. Ben 1980 döneminde gençliğe çok sözler söyledim. Onlara asimile olmuşlar dedim. Ama şimdi o gençlerden bu söylediklerim için özür diliyorum. Çünkü bu gençlik beni utandırdı. Biz 1980 cuntası ile tasfiye edildik. 1982 yılında çıkarılan erken emeklilik yasası ile kadrolarımızı dağıttılar. 1982'de 55 bin polis vardı. 20 bini Pol-Der üyesiydi, kayıtlı olmayanlarda vardı. Üye olmasalar bile bizi destekliyorlardı.
Ankara, İstanbul, Adana, İzmir gibi illerde çok güçlüydük. Ankara Tuzluçayır Ege mahallesinde hem Alevileri hem solcuları katletmek için faşistler saldırıyordu. Biz bu faşist saldırıları önlemek için Tuzluçayır'ı koruma altına almıştık, gelemiyorlardı.Yarın beni bu sözlerimden kaynaklı alırlarsa da başlarına da dert alırlar."
(Çınar ÖZER)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder