1 Temmuz 2013 Pazartesi

SAVCI:BARİKAT KURARAK NEDEN SEYAHAT HAKKINI ENGELLEDİNİZ? ÇAPULCU:YAŞAM HAKKI SEYAHAT HAKKINDAN ÖNEMLİ


Ankara'nın çeşitli semtlerinde devam eden Gezi protestolarının hemen hepsinde eylemciler yollara çöp konteynerleri ve inşaattan alınan malzemelerle büyüklü küçüklü barikatlar kurdu. Bu nedenle, yapılan gözaltılarda eylemcilere "seyahat ve ticaret özgürlüğünü engellemek" suçlaması da yöneltildi. Eylemelere katıldığı için "örgüt üyesi olmak" suçunda tutuklanan Halkevleri üyesi Sıla Uzunpınar ise, savcılığa verdiği ifadesinde barikatları neden kurduğunu anlattı.

YOLLARI POLİS KAPATTI
İfadesinde Gezi Parkı'nın yıkılıp yerine Topçu Kışları yapılmasından "çevreci biri olarak" rahatsız olduğunu söyleyen Uzunpınar, "Demokratik haklarını kullanan insanlar Kızılay'da ya da başka yerlerde kendiliğinden bir araya geldiler. İnsanların kamu düzenini bozmak amacıyla hiçbir eylem olmadı. Aksine yollar polisin müdahalesi sonucu trafiğe kapandı. Çok insanda mağdur oldu. Ben sınavlarıma gidemedim" dedi.

MEŞRU MÜDAFAA ARACI "TAŞ"
Uzunpınar, eylemlerde yüzünü gizlenmek amaçlı kapatmadığını belirterek, "Akciğer hastasıyım. Yoğun miktarda atılan gaz bombası nedeniyle sağlık sorunu yaşadığım için doktorlardan aldığım tıbbi maske olarak adlandırılan maskeyi kullandım. Güvenlik güçlerine de taş atmadım. Çok sayıda gaz bombası atıldı ve bazı göstericiler yaralandı. Ben de meşru müdafaa amaçlı yerden bir tane cisim elime aldım. Sadece içinde bulunduğum ortamdan panikle gösterilmiş bir reflekstir" dedi.

TOMALARIN HIZINI KESMEK LAZIM
Savcının "Yola barikat kurmak suretiyle seyahat ve ticaret neden engellemeye çalıştınız?" sorusuna ise Uzunpınar şu yanıtı verdi:
"Yola barikat kurarak insanların geçişini engellemek gibi bir amacımız yoktu. Bir kaç çöp torbası yola konuldu. Çünkü eylemeler sırasında aralarında yaşlı insanların da bulunduğu kalabalığın üstüne 80-90 km hızda TOMA ve Akrep isimli zırhlı araçlar sürülüyordu. O insanları koruyabilmek en azından araçların hızını yavaşlatabilmek için hemen orada bulduğumuz çöp torbalarını yola koydum. Gerçek anlamada yolu kapatmaya yönelik sağlam dayanıklı, önceden hazırlanmış veya temin edilmiş bir eşya bulunmamaktadır. Amacımız tamamen kendimizi korumaktı. Kaldı ki yaptığımızın doğru olduğunu sonradan anladık. Yaşam hakkının ticaret ve seyahat hakkından daha önemli olduğunu düşündüğümüzde yaptığımızın doğru olduğunu ve pek çok kişinin hayatını en azından sağlığını koruduğumuzu düşünüyorum. Çöplerin zırhlı araçları durduramayacağını ben de biliyorum. Ancak hızını kesmesi, insanların zaman kazanması açısından konuldu."

MESELA BİRKAÇ AĞAÇ DEĞİL
Uzunpınar, savcının "Eylemlere katılmaları yönünde kimlere çağrıda bulundunuz?" sorusuna ise, "Bu kendiliğinden gelişen bir halk hareketidir. Kimsenin çağrısına yönlendirmesine ihtiyacı yoktur. İnsanların siyasal iktidarın 11 yıllık bireylerin temel tercihlerine kadar varan müdahalelerine yönelik birikmiş tepkilerini ortaya koydular. Mesela bir kaç ağaç değildir. Bu toplumsal bir vakadır. Başbakan Erdoğan'ın da bunu görmesi gerekir" şeklinde cevap verdi.
(Çınar ÖZER)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder