13 Ekim 2013 Pazar

İZMİR SAVCISI GEZİ'DEKİ DIŞ MİHRAKLARI BULMUŞ!

İzmir'deki Gezi eylemlerine katıldıkları için 8 kişi hakkında TKP/ML örgütüne üye oldukları iddiasıyla dava açıldı. 4 klasörden oluşan dava dosyasında suçlamalara dayanak olarak "polisin "sakıncalı" bulduğu kitap veya dergiler, araçları ya da dükkanları eylemler sırasında zarara uğrayan kişilerin ve yaralandıklarını belirten polislerin ifadeleri gösterildi. Ancak müşteki ifadelerinde sanıkları tanımlayacak herhangi bir anlatım olmaması dikkat çekti.

YUNANİSTAN - GEZİ BAĞLANTISI
Bunların yanı sıra bazı sol grupların internet sitelerindeki açıklamaları da konulduğu dava dosyalarında, www.kaypakkayahaber.com sitesinde 3 Haziran 2013'te "Militan Türkiye halkı ile dayanışmaya. Türk devletini kitlesel lanetlemeye" başlığı altında Yunanistan Komünist Partis'nin yayınladığı çağrı metninin olması dikkat çekti. Sanıklara emniyetteki ifadeleri sırasında, Yunanistan Komünist Partisi'nin, Yunanistan halkını, "Türkiye halkının mücadelesi ile dayanışmaya çağırdığı" açıklamasının yayınladığı belirtilerek, "eylemlere katılma kararını bu çarılar doğrultusunda alıp almadıkları" soruldu.

DENİZ GEZMİŞ ANMASI DA DOSYADA
Dosyada ayrıca sanıkların Gezi eylemleri dışında Deniz Gezmiş, Hüseyin İnana, Yusuf Aslan ve İbrahim Kaypakkaya amasına katıldıkları sırada çekilen fotoğrafları da yer aldı. Emniyette katıldıkları anmalarda soruldu.  Ev araması sırasında el konulan Karl Marx'ın Komünist Manifesto, Nihat Behram'ın Bir Komünistin Biyografisi, Marksist Felsefenin Temelleri isimli kitaplar dava dosyasında delil olarak görülürken, sanıkların telefonlarının dinlendiği ancak suç unsuruna rastlanamadığı için kayıtların imha edildiğinin belirtildiği belgelerin de dosyada olması dikkat çekti.

"YANIMDA ÇOCUKLARIM VARDI"
Davanın sanıkları herhangi bir örgütün emir veya talimatıyla eylemlere katılmadıklarını demokratik haklarını kullandıklarını, polise taş atmadıklarını belirtti. Sanıklardan Erhan İnal ise hakimlik sorgusunda şu ifadeyi verdi:
"Demokratik hakkımı kullanmak için protestolara katıldım. Kimseden de talimat almadım. Ben 3 ve 5 yaşındaki iki kızımla birlikte protestolara katıldım. Dolayısıyla güvenlik görevlilerine direnmek gibi bir eylemin içerisine girmem mümkün değil. Protestolar bittikten sonra herhangi bir eyleme katılmadan evime döndüm. Gözaltına alındıktan sonra bana yüzü kapalı bir kişinin fotoğrafını gösterdiler. Ama fotoğraftaki kişi ben değilim."
(Çınar ÖZER)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder