24 Ekim 2013 Perşembe

FEZLEKEDEKİ SKANDAL

Ankara'da yapılan Gezi eylemlerine katıldıkları için gözaltına alınanlardan yüzlerce kişiden biri de üniversite öğrencisi, Öğrenci Kollektifi üyesi Çağdaş Ersoy'du. Polis'in Ersoy hakkında özel olarak bir fezleke hazırladığı öğrenildi. 78 sayfadan oluşan fezlekede suç yeri "Ankara", suç tarihi "31 Mayıs-9 Haziran 2013 günü muayyen saatler" olarak belirtilirken 243 müşteki ismi yazıldı.

ETHEM DE MÜŞTEKİ
Müşteki listesinin 131. sırasında ise 1 Haziran günü yapılan eylem sırasında Çevik Kuvvet polisi Ahmet Şahbaz tarafından başından vurulan ve 14 Haziran'da hastanede verdiği yaşam mücadelesini kaybeden 26 yaşındaki Ethem Sarısülük'ün isminin yer aldığı ortaya çıktı. Fezlekede, Sarısülük hakkında, "Güvenpark civarında meydana gelen toplumsal olaylarda yaralandığından Numune Hastanesi Beyin Cerrahisi Yoğun Bakım Ünitesinde yatmakta olup ifadesi alınamamıştır" denildi.

POLİS DARP ETTİ
Ersoy'un ifadesinin de yer aldığı fezlekede, "Hedefim Başbakanlık ve Bakanlıklar değildi. Gezi Parkı eylemlerini ilk günden bugüne kadar Güvenpark içerisinde herhangi bir şiddet eylemine, kamu malına zarar vermedim. Taşlı sopalı saldırıda bulunmadım. Böyle hareket edenlerin ise yanlış yaptıkları yönünde telkinlerde bulundum. 2 Haziran'da Kızılay'da ağzı maske ile kapalı olarak eylemlere katıldım. Yüzüme taktığım tıbbi maske kimliğimi gizlemek için gazdan korunmak için. 9 Haziran günü gün boyu Güvenpark'taydım. Atatürk Bulvarı'nda toplanmaya başlanıldı. Ben de oradaydım. Grubun yolun kapatılmaması için çaba sarfettik. Daha sonra Konur Sokak'ta bir kafeye çay içmek için gittim. Kafeden yolun açılması için polis tarafından anonsların yapıldığını duydum. Bunun üzerine Ziya Gökalp caddesine gittim. Amacım arkadaşlarının sağlık durumlarının iyi olup olmadığını öğrenmek ve yolu kapatanlarla iletişime geçerek yolu açmalarını sağlayabilmekti. Yaklaşık 15 dakika kadar sonra polisin müdahalesinin başladı ve gazın da etkisiyle Karanfil Sokak'a girdim. Polisler tarafından darp edilerek gözaltına alındım. Suçlamaları kabul etmiyorum" dediği belirtildi.

ERSOY İÇİN 10 ŞUÇ
Fezlekede Ersoy için şu suçlar sıralandı:
- Başbakanlık, Bakanlıklar ve Meclis Başkanlığı binaları çevresinde eylem yapmak.
- Bu binalara zarar vermek ve işgal etmeye çalışmak.
- Görevli memura mukavemet ve etkin direnmek.
- Kamu malına ve özel mülke zarar vermek.
- Halkı kamu düzenine karşı suç işlemek amacıyla tahrik etmek.
- Halkı isyana teşvik etmek.
- Kişilerin huzur ve sükununu bozmak.
- Kasten yaralama, tehditkar söz ve davranışlarda bulunmak.
- Yasadışı işgal eylemi gerçekleştirmek.
- Seyahat ve ticaret özgürlüğünü engellemek.
(Çınar ÖZER)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder